Vápník Hořčík plus Bór

Minerály vápník, hořčík jsou důležité pro zdravé kosti a nervy. Tato kombinace minerálů je vhodná zejména pro prevenci osteoporózy.

Vápník – calcium
Vápník je nejvíce se vyskytující esenciální minerál v lidském těle. 99% je lokalizováno v kostech a zubech. Vápník je potřebný pro vývoj kostí a zubů, pro krevní srážlivost, přenášení signálů mezi nervovými buńkami a pro stahování svalů. Nejvíce je známa důležitá role vápníku při prevenci osteoporózy.

Vápník též hraje roli při snižování krevního tlaku. Při nízkém příjmu vápníku se zvyšuje hladina parathormonu (hormonu příštítných tělísek), což je spojováno s vývojem vysokého krevního tlaku. Příjem vápníku má též snižovat výskyt onemocnění srdce a cév u žen po přechodu.

Vápník reddukuje vstřebávání oxalátů, látek nacházejících se v některých druzích potravin a tím snižuje riziko vzniku ledvinných kamenů. Avšak lidé, kteří prodělali ledvinovou koliku, by užívání doplńků s vápníkem měli konzultovat s lékařem, jelikož u některých jedinců, kteří absorbují příliš mnoho vápníku, se může zvýšit riziko vzniku ledvinných kamenů.

Vápník také pravděpodobně váže určité tuky a cholesterol v trávicím traktu. Snad proto někteří vědci tvrdí, že vápník může snižovat hladinu cholesterolu.

Studie na zvířatech potvrdily roli vápníku při vývoji samičích vajíček. Ačkoliv role vápníku je nejasná, někteří výzkumníci spekulují, že budoucí výzkumy prokáží užití vápníků při syndromu polycystických vaječníků.

Díky rozličným mechanismům může vápník hrát roli při prevenci rakoviny tlustého střeva.

Varování: Užívání doplňků stravy s vápníkem by se měli vyvarovat pacienti s rakovinou prostaty!

Zdroje vápníku:
Mléčné výrobky, sardinky, konzervovaný losos, zelená listová zelenina, tofu.

Vhodné aplikace vápníku:
I. Vědecky potvrzené užití
Gestační hypertenze
Nesnášenlivost laktózy
Osteoporóza – řídnutí kostí
Preeklampsie
Premenstruační syndrom
Rachitida – křivice

II. Nedostatečně vědecky potvrzené způsoby užití
Onemocnění střev
Vysoky krevní tlak
Vysoká hladina cholesterolu a krevních tuků
Těhotenství a podpora po porodu
Hubnutí

III. Tradiční aplikace s minimem vědeckých studií
Amenorrhoe – absence menstruace ( vápník jako prevence řídnutí kostí)
Rakovina střev (snížení rizika)
Deprese
Dysmenorrhoe – bolestivá menstruace
Gingivitis – zánět dásní
Syndrom X – rezistence na inzulin
Ledvinné kameny
Migréna
Roztroušená skleróza – sclerosis multiplex

Vedlejší účinky a interakce:
Zácpa, nadýmání a plynatost se vyskytuje u některých jedinců při suplementaci vápníkem. Lidé s hyperparathyroidismem, chronickým onemocněním ledvin či ledvinnými kameny bx neměli užívat vápník bez porady s lékařem. Pacienti s rakovinou prostaty by vápník užívat neměli.

Jelikož některé studie ukazují, že vápník soutěží při vstřebávání s jinými minerály, je vhodné při dlouhodobém užívání vápníku užívat též multiminerálový přípravek.

Vitamín D hraje významnou roli při udržování hladiny vápníku v krvi. Mnoho doktorů proto doporučuje užívat vápník společně s D vitamínem.

Pomáhá na:

Studie na zvířatech prokázaly, že esenciální mastné kyseliny zvyšují vstřebávání vápníku ze střev, zvyšují účinek vitamínu D a zmenšují ztráty vápníku močí.

Užívání aminokyseliny lysinu zvyšuje vtřebávání vápníku a snižuje jeho vylučování. Někteří vědci se domnívají, že lysin může hrát roli při prevenci a léčbě osteoporósy.

Některé léky interagují s vápníkem.

Hořčík
Hořčík je nezbytný pro funkci buněk, podporuje svalovou aktivitu, zklidňuje nervový systém.

Vhodné aplikace hořčíku (magnesia):
Pro zdravé srdce a cévy
Vysoký krevní tlak
Pro zdravé kosti, zuby a svaly
Fibromyalgie
Osteoporóza (v kombinaci s vápníkem)
Svalové křeče, třes, stuhlost a spasmy
PMS – premenstruační syndrom
Menstruační bolesti
Astma
Ledvinné kameny
Migréna
Únava
Špatná tolerance stresu
Cukrovka
Pro zdravý nervový systém
Úzkost

 

Bór
Bór je nekovový prvek v lidském organismu a v potravě ve stopovém množství. Bór ovlivňuje metabolismus vápníku, hořčíku, mědi, fosforu a vitamínu D. Předběžné studie poukazují, že by bór mohl ovlivňovat zdraví kostí a šlach. Bór by měl redukovat vylučování vápníku močí. Tento efekt může vést ke snížení rizika osteoporózy, avšak pouze tehdy, pokud mají lidek dostatečný přísun hořčíku.

Zdroje bóru:
Hrozinky, sušené švestky a ořechy jsou vynikající zdroj bóru. Ovoce (mimo citrusy), zelenina a luštěniny též obsahují významné množství tohoto prvku. Většinou se však množství bóru liší podle půdy, na které byla potrava vypěstována.

Vhodné aplikace:
Osteoporóza
Osteoartritis
Revmatoidní artritis

Dávkování:
Experti tvrdí, že rozumná dávka je 1mg denně. Lidé , co jedí pravidelně dostatečné množství zeleniny, ovoce a luštěnin, užívají již dvoj- až šestinásobné množství boru.

 

Složení:

Složení jedné tablety:
Vápník (karbonát, citrát, glukonát) 333 mg
Hořčík (oxid, citrát, glukonát) 133 mg
Kyselina Citrónová 20 mg
Bór (citrát) 1 mg
Stearát hořečnatý E470b, Kyselina stearová, hydroxypropylmetyl celulóza, rostlinný glycerol, celulózová guma, Oxid titaničitý.

 

Dávkování:

Tři tablety denně s vodou či s džusem s jídlem nebo podle rady lékaře.

 

Balení:

100 tablet.

Koupit na 001shop.cz